چگونه هایدلبرگ هایدلبرگ شد
تنوع و کار با رنگها :
در بیشتر چاپ ها از یک مدل رنگ با شرایط خاص مورد استفاده قرار میگیرد ولی در این نوع چاپ تنوع رنگ بستگی به جنس کالا قابل تعویض میباشد. مانند : ظروف یکبار مصرف که بیشتر مواد تزریق انها ار مواد pp میباشد باید حتما رنگ pp در چاپ بکار برود تا رنگ ار روی کالا پاک نشود و همچنین دیگر رنگ ها مانند رنگ pvc ، رنگ uv و رنگ پایه آب که هر کدام از رنگها نسبت به جنس و نوع کالا در چاپ سیلک اسکرین قابل تعویض میباشند.
کیفیت چاپ و شفافیت در چاپ :
در بیشتر چاپ ها از پودر و جوهر استفاده میشود و بعد از انتقال بر سیلندر یا زینگ در چاپ افست روی کالا چاپ میشود ولی در این نوع چاپ ، چاپ با رنگ بصورت مستقیم بر روی کالا چاپ میشود و همین امر باعث درخشندگی و شفافیت بالا چاپ میشود.
چگونه هایدلبرگ، هایدلبرگ شد؟
یوهان گوتنبرگ (1468- 1397) حروف متحرک و به دنبال آن چاپ لترپرس را ابداع کرد. قرنها پس از اختراع انقلاب گونهی گوتنبرگ، هنر چاپ لترپرس بدون هیچ تغییری باقی ماند. این فرایند ابتدایی چاپ دربردارندهی مراحلی چون چیدمان حروف جداگانه در قالب واژگان و جملات، مرکب دهی آنها و سپس فشردن آنها به کاغذ دست ساز بود. در سال 1810، فردریش گاتلاب کوئنیگ (Friedrich Gottlob Koenig) اولین دستگاه چاپ را در قالب « یک ماشین چاپ پرسرعت» (اشنل پرس) ساخت.کمی بعد، موتور بخار نیروی محرکه لازم برای دستگاه چاپ را فراهم آورد و بدین ترتیب باعث پیشرفت چشمگیری در فناوری چاپ شد.
فناوریهای جدید به ویژه برای آسیابانانی که علاوه بر تبدیل گندم به آرد، به دنبال راهها و دستگاههای بهتری برای تبدیل و انتقال نیرو بودند بسیار قابل توجه واقع شد. از این رو جای تعجبی ندارد که فصل اول کتاب زندگی شرکت هایدلبرگر دروکماشینن (Heidelberger Druckmaschinen) با پسر یک آسیابان به نام آندرئاس هام (Andreas Hamm) پیوند بخورد. در ماه مارچ سال 1850، هامِ بیست و شش ساله مالکیت یک کارخانهی ریختهگری را از آن خود کرد.
او دو سال بعد، شرکت خود را راه اندازی نمود. در سال 1856، هام با آندرئاس آلبرت (Andreas Albert) آشنا شد. آلبرت دوره کارآموزی خود را در کارخانه کوئنیگ و بوئر به اتمام رسانده و شناخت کافی از دستگاههای چاپ به دست آورده بود. آلبرت و هام تصمیم گرفتند نیروهای خود را یکی و با یکدیگر کار کنند. طی دو سال آنها توانستند 14 دستگاه چاپی بسازند.
یک روزنامهی آلمانی در سال 1864 گزارش داد: «این شرکت در مدت بسیار کوتاهی توانسته در سراسر آلمان شهرت چشمگیری به دست آورد. احتمالاً در آیندهای نزدیک دستگاههای ساخت این شرکت به دورترین نقاط دنیا ارسال خواهد شد.»
در سال 1873، مسیر این دو شریک از یکدیگر جدا شد و آنها در دو جبههی مخالف به رقابت با یکدیگر مشغول شدند تا ببینند که کدام یک میتوانند دستگاههای بهتری بسازند. در اکتبر سال 1875، آندرئاس هام یک «لترپرس پرسرعت سیلندری» به بازار عرضه کرد و توانست حتی از مصر مشتریانی جذب کند. یک سال پس از مرگ آندرئاس هام (1894)، پسر او اقدام به فروش شرکت کرد. کمی بعد این شرکت از شهر فرانکنتال به هایدلبرگ انتقال و نام آن تغییر یافت.
در آن زمان، این شرکت تازه مستقرشده در هایدلبرگ توانسته بود به خاطر ساخت نوعی دستگاه پلاتن تا اندازهای کسب نام کند. در سال 1912 شخصی به نام کارل جورج فردیناند به هایدلبرگ آمد و دستگاهی برای «تغذیه و جایگذاری اتوماتیک» طراحی کرد. این بدان معنا بود که دیگر نیازی به تغذیه دستی ورقه نبود، فرایندی که به میزان چشمگیری سرعت فرایند چاپ را کاهش میداد.
تولید یک محصول جدید به نام Express در این شرکت ( یک دستگاه پلاتن اتوماتیک که قادر به چاپ 1000 صفحه در هر ساعت بود) با پایان جنگ جهانی اول مقارن شد و در این زمان بود که دوران طلایی شرکت هایدلبرگ آغاز گردید. موفقیت و محبوبیت این شرکت با ورود یک عضو جدید به هیأت مدیره به نام هوبرت اچ اِی استرنبگ (Hubert H.A Sternberg) صد چندان شد. او کسی بود که از دل و جان برای بازاریابی محصول جدید مایه گذاشت.
این مدیر 29 ساله دستگاه جدید هایدلبرگ موسوم به تیگل (Heidelberger Tiegel) را در خودروی خود جاسازی کرد تا بتواند به چاپخانهها برود و به راحتی کالای خود را از نزدیک به مشتریان نشان دهد. استرنبگ شرایط پرداخت را برای مشتریان تسهیل کرد و به آنها اجازه داد تا به صورت قسطی مبلغ دستگاه خریداری شده را پرداخت کنند.
او هم چنین از هر پنج مشتری، از یکی از آنها دعوت به عمل میآورد تا از کارخانه بازدید به عمل آورند. بدین ترتیب میزان تقاضا به شدت افزایش یافت و استرنبگ مجبور شد اولین خط مونتاژ را در کارخانه راه اندازی کند. با راه اندازی این خط مونتاژ، امکان تولید 100 دستگاه تیگل در هر ماه فراهم آمد. ادغام این شرکت با شرکت M.A.G در سال 1929 ظرفیت تولیدی شرکت را بالا برد و توجه بانکها را به خود جلب کرد.
در سال 1934، هایدلبرگ دستگاه تمام اتوماتیک پرسرعت سیلندری را روانه بازار کرد. در آن زمان، 60 درصد از درآمدهای شرکت از فروش خارجی به دست میآمد و حفظ این درصد پس از وقوع جنگ جهانی دوم دشوار به نظر میرسید. از آن جا که دستگاههای چاپی در جنگ کارایی نداشتند، میزان تولید کاهش یافت. شرکت هایدلبرگ برای جلوگیری از اعزام کارگران ماهر خود به جبهههای جنگ، ناچار به پذیرش سفارش دستگاههای هیدرولیکی و غیره شد. استرنبگ برای ادامهی کار، خود را از «جنبش ملی سوسیالیست» دور نگه داشت. به همین خاطر، زمانی که نیروهای آمریکایی در 30 مارچ سال 1945 در شهر هایدلبرگ رژه رفتند، کارخانه نه به اشغال درآمد و نه تخلیه شد و فعالیتهای تولیدی در 8 ماه مِی حتی پیش از اعلام رسمی پایان جنگ، ادامه یافت. در سال 1957، بزرگترین کارخانهی چاپی جهان در نزدیکی هایدلبرگ شروع به فعالیت کرد. تا سال 1959، میزان تولیدات هایدلبرگ به 100000 دستگاه رسید.
در سال 1962، شرکت هایدلبرگ اقدام به ساخت دستگاههای چاپ افست کرد. استرنبگ سالها بود که با این اقدام مخالفت میکرد اما بالاخره، تکنسینها توانستند او را مجاب به پذیرش فناوری جدید کنند.
موفقیت مالی شرکت علیرغم موانع بسیار مانند رکود اقتصادی دهه 70 میلادی ادامه یافت. در دهه 80، تقاضا برای چاپ رنگی افزایش یافت و با بالا گرفتن میزان فروش دستگاههای هایدلبرگ، کارخانه دوم این شرکت نیز راه اندازی شد. این کارخانه جدید که در سال 1985 گشایش یافت تماماً کامپیوتری شده بود. در سال 1988، شرکت هایدلبرگ یک متخصص آمریکایی رول افست به نام هریس را به کار گرفت و بدین ترتیب وارد بخش جدیدی از بازار شد. در سال مالی 1989-1990 هایدلبرگ توانست به سود ناخالص 30 درصدی دست یابد.
در نمایشگاه دروپا 95، هایدلبرگ محصولات کاملاً جدیدی به نمایش درآورد و به کمک دستگاه Quickmaster DI امکان تصویرسازی پلیت چاپی آنالوگ را به صورت دیجیتالی توسط پرتوهای لیزری در دستگاه فراهم آورد.
هارتموت مهدورن (Hartmut Mehdorn) در سال 1995 وارد هیأت مدیره شرکت هایدلبرگ شد و اقدام به عرضه محصولاتی از پیش از چاپ گرفته تا صحافی و اقدامات تکمیلی کرد. بدین ترتیب شرایط ورود به عصر دیجیتال فراهم آمد.
در سال 1996، شرکت هایدلبرگ مالکیت دو کارخانه دانمارکی و آمریکایی که متخصص در زمینه ساخت خشک کنها و سیستمهای صحافی بودند را از آن خود کرد. به علاوه شرکت توانست با همکاری شرکت کانادایی CREO اقدام به ساخت یک پلیت ستر کند. همکاری این شرکت با شرکت کداک نیز منجر به تولید به یک دستگاه چاپی دیجیتال برای دروپا 2000 گردید.
شرکت هایدلبرگ سازماندهی دوباره داخلی را در دستور کار خود قرار داد و هم اکنون دربردارندهی نه واحد تجاری مستقل است. هر کدام از این واحدها توسط واحدهای فروش، خدمات و الحاقی پشتیبانی میشوند. اخیراً شرکت هایدلبرگ در زمینه کنترل رنگ وارد تعامل و همکاری با شرکت مایکروسافت شده است.
در سال مالی 1997-1998، هایدلبرگ اقدامات مهمی در جهت تجدید ساختار فعالیتهای فروش خود انجام داد. نمایندگان این شرکت در فرانسه، مکزیک و برزیل دوباره سازماندهی و وارد شبکه فروش هایدلبرگ شدند. از سال 1998، کار بازاریابی محصولات این شرکت برای بازار آسیای جنوب شرقی، اسکاندیناوی و آفریقا آغاز گردید.
بزرگترین شرکت چاپی جهان در سال 2000، به بهانه صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس خود «آکادمی رسانه چاپ» (یک مرکز آموزشی و ارتباطی بینالمللی برای صنعت گرافیک) را افتتاح کرد. هم اکنون پیشتاز بازار جهان در زمینه راهکارهای چاپ و نشر در حدود 170 کشور نمایندگی دارد و 82 درصد از درآمد خود از این کشورها به دست میآورد.
این شرکت توانسته در بازار چاپ روزنامه، چاپ فلکسوگرافی، چاپ اسکرین و چاپ لیبل استانداردهای کیفی لازم را به دست آورد و خود را به عنوان یک رقیب به همتا به صنعت چاپ جهان بشناساند.
هم اکنون نام هایدلبرگ به نوعی برند برتر صنعت چاپ و نشر محسوب میشود. برندی که میتواند الهام بخش بسیاری کسب و کارهای کوچک واقع گردد.
معرفی دستگاه CD 102 Heidelberg Speedmaster
مشخصات کلی :
مشخصات کلی این ماشین ها با توجه به نوع و کاربرد آن متفاوت است. در ذیل مشخصات کلی مدل های چهار و پنج رنگ را مشاهده می کنید.
نوع چهار رنگ :
تعداد واحد چاپ : 4
طول دستگاه : 10.59
عرض : 87/4
ارتفاع : 72/2
نوع 5 رنگ :
تعداد واحد چاپ : 5
طول دستگاه : 19.84
عرض : 4.78
ارتفاع : 2.72
تصویر شماتیک از نحوه کار دستگاه مدل شش رنگ :
1 - سیستم non-stop
2 - تغذیه کننده ورق
3 - تنظیم ورق
4 - سیستم مانیتورینگ ورق توسط سنسورها
5 - واحد چاپ
6 - اتوپلیت
7 - سیستم انتقال هوا
8 - سیستم جوهر دهی و مرطوب سازی فیلم
9 - مخزن جوهر
10 - واحد کوتینگ
11 - خشک کننده
12 - ترمز کاغذ
13 - استاتیک استار
14 - تحویل
درباره سری Speedmaster CD 102 بیشتر بدانیم :
حداکثــر انعــطاف پــذیری برای دستیــابی به وسیع ترین گستــره عمـــلیات چاپی Speedmaster CD 102 خالق شرایطی عالی برای موفقیت مجموعه شماست. انعطاف پذیری عالی ماشین آلات چاپ خانواده Speedmaster CD 102، آنها را به ابزاری ایده آل برای برآوردن کلیه نیازهای تولیدی فرآیند چاپ افست صنعتی می سازد.
مشخصات مهم:
• مرکز کنترل عملیات Prinect Press Center با عملکرد بسیار پیشرفته
• سیستم کنترل و فرمان غیرمرکزی Sheetfed Control، سیستم انحصاری هایدلبرگ
• امکان کار با گستره بسیار وسیعی از انواع ورق های چاپی از ضخامت 0.03 تا یک میلی متر
• واحد تغذیه و واحد تحویل Preset Plus با اتوماسیون و پیش تنظیمات پیشرفته
• صفحه کنترل مرکزی مستقر در واحد تحویل مجهز به صفحه نمایش لمسی و گردونه کنترل
• گستره ای از تجهیزات جانبی پیشرفته برای حداکثر سازگارسازی ماشین با نیازهای خریدار
• گستره وسیعی از مدل ها - از ماشین های چاپ دو رنگ تا ده رنگ، پیکربندی هایی با دو واحد ورنی زنی و دو واحد خشک کن و حتی امکان سفارش ماشین ورنی زنی اختصاصی
• امکان پیکربندی سفارشی Speedmaster CD 102 برحسب نیازهای اختصاصی شما
کمپانی هایدلبرگ برای آنها که جدیدا به حیطه چاپ تجاری صنعتی، چاپ بسته بندی و چاپ لیبل وارد شده اند، Speedmaster CD 102 را با واحد تغذیه و تحویل Preset مجهز به پیش تنظیمات پیشرفته و مرکز کنترل عملیات Prinect Press Center Compact عرضه می نـــــماید که برای ورود به این حیــــــطه ها، پیکــــــربندی ایده آلی محسوب می گردد. سیستم های کارآمد و پیشرفته ای از قبیل تجهیزات شستشوی اتوماتیک نیز می تواند در صورت درخواست خریدار به ماشین اضافه گردد. برای آنها که به دنبال بالاترین سطح اتوماسیون و کیفیت های عملیاتی در حیطه چاپ صنعتی، بسته بندی و چاپ لیبل هستند، بهترین گزینه Speedmaster CD 102 است که به واحدهای تغذیه و تحویل تمام اتوماتیک Preset Plus مجهز شده باشد. این واحدهای تحویل و تغذیه تمام اتوماتیک و قدرتمند که برای ماشین های چاپ خانواده Speedmaster XL 105 نیز طراحی شده اند در کنار مرکز کنترل عملیات بسـیار پیـــشرفته Prinect Press Center از Speedmaster CD 102 یک ماشـین چــاپ ایده آل برای تولید تقریبا کلیه نیازهای چاپی مجموعه می سازد. سیستم های اتوماتیک انتخابی دیگر از قبیل Autopile یا سیستم اتوماتیک انتقال پالت ورق، موجب افزایش بازده تولیدی هرچه بیشتر ماشین آلات خانواده Speedmaster CD 102 می گردد.
سیستم های چاپ
نکتهایی که باید قبل از هر چیز به آن اشاره کنیم این است که برای چاپ افست حتماً باید از سیستم CMYK استفاده شود. چاپ افست مبتنی بر چاپ چهار رنگ است؛ اما میتوانیم کارهایی با یک رنگ تا حتی 10 رنگ مختلف چاپ کنیم؛ که البته چاپ بیشتر از 4 رنگ تخصص و اطلاعات خاص خودش را میطلبد. ماشین های چاپ افست یا تک رنگ هستند یا دورنگ و یا چهاررنگ و البته دستگاههایی وجود دارند که چاپ بیش تر از چهاررنگ را انجام میدهند.
در ماشین های چاپ افست برای هر رنگ یک ستون چاپ وجود دارد که متشکل از سیلندر بستن زینک و غلطک های رنگ است. در دستگاه های تکرنگ هر رنگ به طور مجزا چاپ میشود و به عنوان مثال یک کار چهاررنگ باید چهار بار از ماشین عبور کند و هر بار رنگها تنظیم شوند؛ به همین دلیل در کارهای چهاررنگ بهتر از است از این نوع ماشین ها استفاده نشود چون به تجربه ثابت شده است که در صورت چاپ چهاررنگ با دستگاه تکرنگ نتیجه به هیچ وجه قبل قبول نخواهد بود.
ماشین های چاپ و ابعاد آنها:
ماشین های چاپ افست از ابعاد 25×35 تا 100×140 وجود دارند و به علت وجود دستگاههای با ابعاد مختلف باید به طور دقیق محاسبه شود که چاپ کار با کدام یک از این دستگاه ها به صرفه تر است چون در تیراژ های بالا استفاده از دستگاه مناسب از نظر اقتصادی تفاوت زیادی در کل هزینه ها ایجاد می کند.
مثلا کاری با ابعاد 25×35 و تیراژ 10000 را میتوانیم هم با دستگاه 50 ×70 و دو دور چاپ کنیم و هم با دستگاه 100×70 و یک دور . که چاپ با 100×70 به صرفه تر است.
کوچکترین دستگاه چاپ که قدیمیتر هم هست و در ضمن فقط نوع تکرنگ آن وجود دارد ماشین نیمورقی (35×25) است؛ که به طور معمول برای کارهای با ابعاد کوچک و درنهایت دورنگ مثل سربرگ و تراکت قابل استفاده است. در این ماشین از کاغذ A4 هم می توانیم استفاده کنیم.
بعد از آن ماشین یک ورقی است که ابعاد 35×50 را چاپ می کند و به آن GTO میگویند . دستگاه های نسبتاً قدیمیتر و اغلب تکرنگ هستند؛ اما دستگاه های GTO چهاررنگ هم وجود دارند که بسیار دقیق هستند و کیفیت چاپ خوبی دارند.
دستگاه بعدی دو ورقی است که ابعاد 50×70 را چاپ می کند و پرکاربردترین دستگاه چاپ افست است. بعد از آن ماشین چهارونیم ورقی است که ابعاد 70×100 را چاپ می کند و به طور معمول کارهاری تیراژ بالا یا بزرگ را با این دستگاهها چاپ می کنند .
تصاویر زیر 2 عدد از دستگاه های ماشین چاپ 4/5 ورقی هایدلبرگ CD-102 مجتمع چاپ نقش الماس را نمایش میدهد.
درنهایت دستگاه هایی هم هستند که چاپ ۱۴۰×۱۰۰ را انجام میدهند که به طور معمول برای چاپهای خاص مثل نقشه و یا کارهایی با تیراژ خیلی زیاد با این ماشن چاپ میشوند.
این دستگاههایی که اشاره شد دستگاههای معمولی چاپ هستند و به ماشین های مخصوص چاپ روزنامه که بسیار بزرگ و گران هستند اشاره نکردیم . توضیح اینکه دستگاه های چاپ روزنامه اگرچه از نظر کلیت با ماشنینهای چاپ تفاوتی ندارند؛ اما امکاناتی دارند که بسیار اختصاصی و منحصر به فرد هستد؛ مثل تغذیه از رول یه جای شیت و انجام مراحل صحافی در داخل خود ماشین. ضمن اینکه سرعت بالایی هم دارند طوری که به عنوان مثال ماشین موجود در چاپخانه افست که چندین روزنامه را چاپ میکند (مثل همشهری. ایران. شرق و جوان ) که در مجموع با محاسبه تعداد صفحلات تیراژ چند میلیونی دارند . در کمتر از یک شبانه روز این تیراژ را چاپ میکند.
به طور معمول چاپ با دستگاه های چهاررنگ کیفیت بهتری دارند و رنگها بسیار نزدیک به رنگهای مدنظر ما در میآیند و اکثر طراحان علاقه به چاپ با ماشین چهاررنگ دارند .
وقتی یک کار چهاررنگ به لیتوگرافی میدهیم درنهایت چهار زینک با ابعاد سطح چاپ به ما داده میشود؛که در چاپخانه این چهار زینک به ترتیبی که مشخص است به دستگاه بسته میشوند و چاپچی وظیفه تنظیمکردن زینکها را بهوسیله رجیسترهای روی زینک به عهده دارد. توضیح اینکه رجیستر علامتی است که در کنار قسمتی که چاپ میشود روی زینکها قرار دارد. علامت رجیستر که بهطور معمول به شکل دایرهای با دو خط عمود به هم در وسط آن است شامل هر چهار رنگ است و اینکه چهار رنگ مورد نظر در این علامت هنگام چاپ روی هم بخورد نشان دهنده این است که کار بدون اشکال چاپ خواهد شد. حتماً کارهای چاپ را دیدهاید که رنگها روی هم نخوردهاند و لبههای کار و یا روی سفیدی ها مقداری از یک رنگ دیگر قرار دارد. دلیل این مشکل، عدم تنظیم درست رجستر است.
مطالبی درباره آداب ارائه و دریافت کارت ویزیت
- محترمانه ترین شیوه این است که کارت ویزیت خود را با دو دست به طرف مقابل همراه با جملات “بفرمایید، خواهش میکنم و …” ارائه نمائید.
- هیچوقت کارت شکستهشده، مچالهشده یا چروک را که رنگ و روی آن رفته است به کسی ندهید؛ چون این مسئله میتواند بر برندینگ شخصی یا تجاریتان تأثیر منفی بگذارد.
نکته : اگر طرف مقابل شما ایرانی است آن طرف کارت ویزیت که فارسی درج شده است مقابل صورت باشد و اگر ایرانی نیست طرف پشت کارت که با حروف لاتین درج شده است باید مقابل صورت قرار گیرد که خواندنش راحت باشد .
- به هنگام جستجوی کارت در جیبتان همه محتوای داخل جیب را نمایان نکنید.
- از کیف های مخصوص کارت ویزیت برای حمل کارت ویزیت استفاده کنید.
- افرادی که چند کارت ویزیت را با هم ارائه می دهند در واقع، افرادی هستند که معتقدند کارت شان چندان ارزش زیادی ندارد
- اگر کارت ویزیت شما کیفیت خوبی نداشته نباشد، میتواند این تصور را در ذهن مخاطبتان ایجاد کند که شما یا کسب وکار شما، دانش یا خدمات بی کیفیتی ارائه خواهید داد.
- همچنین کارتهای ویزیتی که این وضعیت را دارند خیلی زودتر از کارت ویزیتهای دیگر دور انداخته شده و به دست فراموشی سپرده میشوند.
- در صورتی که از کسی کارت دریافت کرده اید ابتدا نام، سمت و اسم شرکت روی آن را بخوانید.
- بهتر است مشخصات او را بلند بخوانید تا اگر اشتباه تلفظ کردید همان ابتدا تلفظ صحیح را یاد بگیری و درست تلفظ کنید تا ارتباط موثرتری را داشته باشید وقتی کارت ویزیت دریافت می کنید نظری راجع به آن ابراز کنید.
- برای گرفتن کارت ویزیت حمله نکنید. منتظر بمانید تا طرف مقابل کارت ویزیت خود را به شما بدهد. اگر کارت ویزیت را نداد، خودتان از او درخواست کنید
- در صورت استفاده نادرست از کارت ویزیت مخاطب باعث صدمه دیدن به ارتباط کوتاه مدت و چه بسا بلند مدت میگردد.
- در قرار و ملاقات کاری رسمی و هنگام تبادل کارت ویزیت بهتر است این کارت فقط به افرادی داده شود که ارتباط کلامی با آنها برقرار شده است.
- از چرخیدن در مجالس کاری و مهمانیها و… و دادن کارت ویزیت به صورت تراکت تبلیغاتی شدیدا خودداری شود. چنین کاری این حس را به مخاطب میدهد که کارت شما ارزش زیادی ندارد.
- کارت ویزیت خود را به روز نگه دارید. وقتی هریک از اطلاعات روی کارت ویزیت تغییر میکند، بهتر است هرچه زودترنسبت به چاپ مجدد کارت ویزیت اقدام کنید.
* جالب است بدانید در ابتدای امر شیوه استفاده کارت ویزیت ویژه شاهزادگان و اشراف زادگان بود که هر زمان برای دیدار اشخاص مهم دیگر مبادرت می ورزیدند، ابتدا برای شخص ملاقات شونده ارسال میکردند تا خود را معرفی کنند و به این شکل قرار ملاقات رسمی را با او بگذارند.
کارت ویزیت و نحوه استفاده از آن
1 - کارت ویزیت صرف نظر از اندازه و طرح در ابتدا سند تشخیص و شناسایی برند شماست .
2 - طرح کارت شما باید مثل نام تجاری منحصر به فرد باشد، نه انتخاب قالب هایی که هزاران شرکت از آن استفاده می کنند .
3 - شما با ارائه کارت ویزیت یک جعبه ابزار بازاریابی را به مخاطب خود داده اید. که اطلاعات درجشده در کارت ویزیت معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل شخصی یا سازمانی، نام کسبوکار، لوگوی کسب وکار و آدرس سایت شخصی یا کسب وکار است.
4 - بهتر است کارت ویزیت، ساده و مختصر و مفید باشد، بهطوری که مخاطب بتواند با اولین نگاه و حدوداً زیر ۱۰، ۱۵ ثانیه تمام اطلاعات لازم را با چشمهایش اسکن کند و ببیند .
5 - یادتان نرود که هرچه اطلاعات درجشده در کارت ویزیت سادهتر ، مختصرتر و مفیدتر باشد، شانس اینکه بهتر در ذهن مخاطب حک بشود بیشتر خواهد بود.
6 - ارائه کارت ویزیت خود یک ارتباط غیر مستقیم جهت بازاریابی است که میتواند کلیدی ترین عنصر برای رشد بیشتر برند شما باشد . بسیاری مواقع داشتن کارت ویزیت نشانۀ شخصیت حرفه ای و اجتماعی بودن شما محسوب میشود
زینک ها
زینک ورقی فلزی، پلاستیکی یا کاغذی با ابعاد مشخص است که در لیتوگرافی طرح مورد نظر برای چاپ را روی آن کپی میکنند و در چاپ افست از آن استفاده میشود. زینک نام مصطلحی در صنعت چاپ در ایران برای معادل Printing Plate یا به طور خلاصه Plate از زبان انگلیسی است. در انگلیسی زینک (به انگلیسی:Zinc) به معنای فلز «روی» است.
انواع زینکها (پلیت)
پلیت های دیازو و پلیت های فتوپلیمر
این دو نوع پلیت با لایهای از ترکیبات مواد آلی پوشش داده میشوند و عموماً برای تیراژهای چاپی بالا بکار گرفته میشوند.
پلیتهای هالید نقره
که بنا به نوع پوشش و مورد مصرف به سه دسته تقسیم میشوند:
الف) پلیت هالید نقره معمولی که با لایهٔ حساس به نور، مشابه فیلمهای عکاسی پوشش داده میشود.
ب) پلیت هالید نقره با پایهٔ فیلم (پلیت پلیاستری) که عموماً در چاپ تک رنگ کاربرد دارد.
ج) پلیت هالید نقره با پایهٔ فلزی که فقط برای سیستمهای خروجی مستقیم پلیت (ctp) کاربرد دارد.
پلیتهای دو فلزی
که دارای یک لایهٔ پلیمری از قبل حساس شده هستند. دو نوع شناخته شده تر آن عبارتند از:
الف) پلیتهای با روکشی مسی بر روی فولاد ضد زنگ یا آلومنیوم
ب) پلیت با روکش کرم روی مس
پلیتهای الکترواستاتیکی
پلیتهای الکترواستاتیکی نیز بر دو نوع هستند:
الف) پلیت با ترکیبات معدنی و غیر آلی نور رسانا
ب) پلیتهای با ترکیبات مواد آلی نور رسانا
پلیتهای افست خشک (بدون آب)
که فقط در ماشین چاپ افست خشک (بدون آب) استفاده میشوند. استفاده از این نوع پلیتها نیاز به مرکب ویژه دارد.
پلیتهای زدودنی
که به صورت دیجیتالی حساس میشوند (نیازی به طی مراحل شیمیایی ندارد) و در دو نوع پایهٔ فلزی و پلی استر ی عرضه میشوند.
پلیتهای حساس به حرارت
مراحل حساس نمودن و ظاهر کردن این پلیتها کاملاً شبیه به تهیه فیلم لیتوگرافی با دستگاه ایمیج ستر میباشد.
تصویر فوق دستگاه مگنوس 800 کداک فول اتوماتیک مجتمع چاپ نقش الماس میباشد. این دستگاه قابلیت پرینت 40 عدد پلیت در ساعت را داراست.
منابع : ویکی پدیا و ماهانه صنعت چاپ
لمینیت ها
لمینیت کردن یکی از سریعترین و سادهترین روشهای محافظت از کار چاپی است. در سیستم لمینیت با چسبیدن لایه بسیار نازک و شفاف پلاستیکی بر یک یا دو طرف یک کار چاپی، از آن در برابر رطوبت و سایر آسیبهای محیطی، محافظت شده و محصول چاپ شدهی نهایی در برابر آب و پارگی مقاوم میشود؛ به علاوه لمینیت، شدت رنگها و کنتراست رنگی در تصاویر چاپ شده را بهبود میبخشد. تصاویر چاپ شده با رنگهای درخشان، بیانگر کیفیت بالاتری هستند. لمینیت مانع از چین و چروکیدگی، لکشدن، آفتاب خوردگی، سیاه شدگی، پریدگی رنگ و یا چربی، اثر انگشت و سایر آسیبهای موجود در محیط، بر کار چاپ شده میشود. سه نوع از دستگاههای لمینیت (Laminators) که اغلب در چاپ دیجیتال به کار میروند عبارتند از:
لمینیتور کیسهای یا کتابچهای (Pouch Laminators)
لمینیت کیسهای یا کتابچهای شامل دو قطعه فیلم پلاستیکی از پیش بریده شده است. یک لایه چسب حرارتی نیز روی یکی از این فیلمها را میپوشاند. برای اینکه این دو قطعه فیلم پلاستیکی حالت کیسه پیدا کنند، از لبههای دو فیلم از یک طرف به هم چسبانده و درزبندی (seal) میشوند. پس از این کار دو قطعه فیلم حالت یک کتابچه را به خود میگیرند که میتوان کار چاپی را درون آن قرار داد. ابعاد فیلمها باید بزرگتر از کار چاپی باشد به گونهای که به راحتی کار چاپی را پوشانده و لبههای آنها به یکدیگر چسبانده شود. لمینیت کیسهای را میتوان با یک قطعه فیلم نیز انجام داد. در این حالت یک قطعه فیلم پلاستیکی را از وسط، خط (Creasing) میزنند و سپس آن را تا میکنند و بعد کار چاپی را درون آن قرار میدهند. به این نوع لمینیت، لمینیت کیسهای پروانهای (Butterfly) میگویند، زیرا پس از خط اندازی روی فیلم و تا کردن آن، شکلی شبیه به بالهای پروانه پیدا میکند.پس از قرار دادن کار چاپی بین دو قطعه فیلم کیسهای حاوی سطح چاپ شده، فیلم، لمینیت و چسب از میان نوردهای گرم تحت فشار عبور میکند تا کلیه لایههای چسبناک بهطور کامل به یکدیگر جوش بخورند.
لمینیتورهای رول حرارتی (Heated Roll Laminators)
این نوع لمینیتورها از یک یا دو رول بزرگ فیلم استفاده میکنند. یک روی این فیلم دارای چسبی است که هنگامی که در معرض حرارت قرار میگیرد، فعال میشود. این چسب هنگامی که کار چاپی از درون لمینیتور عبور میکند روی کار میچسبد.در هنگامی که کار با استفاده از فرایند دیجیتال چاپ شده باشد، میزان چسبندگی فیلم لمینیت به لایه مرکب به نوع، جنس مدیا و همچنین نیروی چسبندگی بین لایه حرارتی و لایه مرکب بستگی دارد. رولهای فیلم لمینیت شباهت زیادی به فیلمهای ساران (saran wrap) دارند.یکی از رولها بالای ماشین نصب شده و رول بعدی همزمان در زیر ماشین نصب میشود. رول بالایی روی کار را لمینیت کرده و همزمان رول پایینی پشت کار را لمینیت میکند. به این فرآیند کپسوله کردن (Encapsalation) یا محصور کردن کار چاپی بین دو لایه فیلم میگویند.البته کار را میتوان به صورت یک رو نیز لمینیت کرد. در بسیاری موارد بهطور معمول نیازی به لمینیت کردن پشت کار وجود ندارد. نوع هیبرید دستگاههای لمینیت میتواند با استفاده از مواد حرارتی روی کار را لمینیت کند.
این ماشینها قادر نیستند کار را به صورت پشت و رو لمینیت کنند. پس از اتمام لمینیت کار چاپ شده، بهطور معمول به یک تیغه تیز جهت جدا کردن کار لمینیت شده از ماشین نیاز است. تعداد سیلندرها در لمینیتورهای مختلف متفاوت است. فیلم لمینیت به محض وارد شدن به ماشین لمینیتور از میان سیلندرها عبور میکند؛ سیلندرهایی که حرارت را به طور یکسان در همه جای فیلم پخش کرده و سبب جوش خوردن لایههای فیلم به کار چاپی در طول این روند میشوند.
لمینیتورهای رول سرد (Cold Roll Laminators)
لمینیتورهای رول سرد و لمینیتورهای کیسهای سرد از حرارت جهت لمینیت کردن کار استفاده نمیکنند. روی فیلم در این گونه لمینیتها نسبت به فشار حساس(pressure-sensitive) است، بدین معنی که فیلم دارای سطحی چسبناک است که در تماس با سطح کار چاپ شده به آن چسبیده و جوش میخورد. این روش برای لمینیت کردن محصولات چاپی که حرارت به آنها آسیب میرساند بسیار مناسب است؛ به طور مثال میتوان از مرکبهای پایه مومی(wax-based inks) که در اثر گرما ذوب میشوند یا محصولات چاپی حساس به حرارت (temperature-sensitive)که برای آنها از چسب حساس به فشار (pressure-sensitive) استفاده میشود، مانند وینیل یا سایر پلاستیکهای زود ذوب نام برد.
عکس فوق دستگاه لمینیتور تمام اتوماتیک اتو باند( Autobond) مجتمع چاپ نقش الماس میباشد که به سفارش مدیران مجموعه توسط شرکت اتو باند انگلستان ساخته شده و به ایران ارسال شده.
abeddesign.blogfa.com
موقعیت شغلی رشته چاپ:
تواناییهای لازم :
در تمام کشورهای دنیا، دپارتمانهای چاپ در دانشکدههای هنری قرار دارد؛ زیرا آنچه دانشجویان در رشته چاپ میآموزند، ساخت ماشینآلات چاپ نیست که در دانشکدههای فنی آموزش داده شود.
کارشناس چاپ میآموزد که چگونه فرآیند تولید یک کار چاپی از مرحله قبل از چاپ؛ یعنی مرحلهای که طرح مشخص میشود تا مرحله پایان چاپ و هنگامی که کار برای توزیع آماده میشود، بخوبی انجام گیرد؛ کاری که نیاز به آشنایی با طراحی و گرافیک دارد؛ یعنی مدیر یک چاپخانه هنگامی که یک طرح به او ارائه میشود، باید بتواند طرح را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند.
به عبارت دیگر، فارغالتحصیل این رشته باید با فارغالتحصیلان سایر رشتههای هنری زبان مشترک داشته باشد. اما این به معنای آن نیست که چاپ یک رشته هنری است. چاپ مجموعهای از هنر و صنعت است و دانشجویان هر پنج گروه آزمایشی در صورت علاقهمندی به فرآیند چاپ و داشتن یک پایه هنری میتوانند در این رشته موفق شوند.
موقعیت شغلی رشته چاپ در ایران :
فارغالتحصیل این رشته در مرحله پس از چاپ نیز به مجموعه فعالیتهای متنوع این مرحله از جمله ورنی زنی، سلفون کشی، دایکات، برش، قالبسازی، طلاکوبی و مواد مصرفی آنها مدیریت و نظارت دارد.
فارغالتحصیلان رشته چاپ با شناخت خصوصیات هر یک از سیستمهای چاپی و تقدم و تأخر عملکرد هر یک از آنها، تأثیر بسزایی در کیفیت محصولات چاپی و در نهایت در پیشبرد توسعه اجتماعی خواهند داشت؛ زیرا صنف چاپ به عنوان صنعت میان رشتهای، به نحوی با همه فرآوریهای صنعتی و محصولات کشاورزی و نیز بازاریابی داخلی و خارجی و همچنین تمام جنبههای توسعه اجتماعی سر و کار دارد و در واقع یکی از پایههای مهم موفقیت در رشتههای یاد شده و جنبههای مختلف حیات جامعه است.
به عبارت دیگر، فارغالتحصیلان چاپ میتوانند در عرصههای مختلف صنعتی و فرهنگی حضور فعالی داشته باشند. برای مثال در سال تحصیلی 84- 83 تعداد 797 عنوان کتاب درسی با شمارگان بیش از 167 میلیون جلد چاپ شد و در اختیار دانشآموزان قرار گرفت. بدون شک فرآیند چاپ این کتابها که اکثراً تمام رنگی بوده و هر ساله تا حدودی نیز تغییر میکنند، بسیار پیچیده و تخصصی است و نیاز به مدیران تولید و کارشناسان متخصص چاپ بسیار ماهر و با تجربه دارد.
چون فرآیند چاپ باید به گونهای انجام گیرد که در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه، کتابها بدون غلط، با کیفیت بالا و یکسان و در تیراژ میلیونی چاپ شود.همچنین میتوان به چاپ روزنامهها و نشریات کثیرالانتشار اشاره کرد که یک کار صنعتی است. ناظران چاپ این گونه رسانهها و همچنین مدیران چاپخانهها باید متخصص رشته چاپ باشند تا چاپخانهها بهترین بازدهی را داشته باشند. نیازی که در حال حاضر نیزکاملاً احساس میشود.
www.parsnaz.com
طراحی لوگو
لوگو، چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود دارای ظاهری قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود.
طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تجربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی است که هر طراح لوگوی قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
1. کارهای مقدماتی جزو ضروریات است
طرح های اولیه که به صورت دستی روی کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرحها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود و یا در برنامه های طراحی وکتور مثل ایلاستریتور (Illastrator) رسم می شود.
کار خود را با کشیدن 20 الی 30 طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید.
یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری صرف این مرحله از کار می کند.
2. تعادل
تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد.
با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی، رنگ ها و سایز عناصر در هر طرف طرح، یک لوگوی متعادل طراحی کنید. هر چند گهگاه می توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما را انبوهی از مردم دیده خواهد شد نه فقط توسط کسانی که این لوگو برای آنها خوشایند است و آن را به عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند، بنابراین طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو است.
3. سایز
وقتی وارد مبحث طراحی لوگو می شویم، سایز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هنگامی که که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی پاکت نامه یا سربرگ، باز هم کیفیت، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیل بورد، و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد. از آنجا که خواندن لوگو در مقیاس های کوچک معمولا سخت تر است، بنابراین سعی کنید ابتدا لوگو را روی سربرگ و یا پاکت نامه چاپ کنید تا ببینید هنوز قابل خواندن هست یا نه.
شما می توانید لوگوی خود را در مقیاس های بزرگتر نیز آزمایش کنید.
4. استفاده هوشمندانه از رنگ
تئوری رنگ بسیاری پیچیده است، اما طراحانی که اصول آن را درک کرده اند قادر به استفاده از مزایای آن در طراحی های خود هستند.
اصولی که باید آنها را به یاد بسپارید عبارتند از:
-از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.
- از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون این رنگ ها به سختی دیده می شوند.
- لوگو باید در رنگ های سیاه، سفید و خاکستری و همچنین در دو رنگ نیز زیبا و جذاب به نظر برسد.
- گاهی شکستن قوانین مانعی ندارد، فقط مطمئن شوید برای این کار دلیل قانع کننده ای دارید.
دانستن اینکه رنگ ها چگونه باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف می شوند نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، رنگ قرمز می تواند حس عصبانیت، عشق، هیجان و استحکام و توانایی را القا کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما می توانید انواع رنگ ها را با هم ترکیب کنید و رنگی را به دست آورید که حس اصلی که برند باید به بیننده منتقل کند را در طرح ایجاد کنید.
استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند. مثلا وقتی به John Deere فکر می کنید، در واقع به John Deere سبز رنگ فکر می کند، و این مجموعه این برند را از رقبای خود متمایز می کند.
5. سبک طراحی باید مناسب کمپانی باشد
شما می توانید از سبک های طراحی مختلف برای طراحی لوگو استفاده کنید و برای پیدا کردن سبک مناسب باید اطلاعاتی در مورد مشتری و برند داشته باشید.
در حال حاضر گرایش طراحان لوگو به سمت سبک Web 2.0 یعنی لوگوهایی با نمای سه بعدی است که دارای گرافیک های برجسته، گرادیانت و سایه هستند.
این سبکبرای یک وب سایت Web 2.0 و یا یک کمپانی تکنولوژیکی مناسب است، اما ممکن است برای سایر برندها تا این اندازه تاثرگذار نباشد.
قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را تشخیص دهید و از دوباره کاری های متعدد جلوگیری کنید.
6. تایپوگرافی یک عامل مهم
انتخاب فونت و سایز مناسب برای آن سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. اگر طرح لوگوی شما شامل متن باشد که این متن جزئی از لوگو یا تگ لاین باشد، به زمان زیادی برای مرتب سازی و دسته بندی انواع مختلف فونت و آزمایش آنها در طرح، قبل از گرفتن تصمیم نهایی نیاز خواهد داشت.
سه نکته را هنگام انتخاب فونت برای لوگو مد نظر داشته باشید:
- از به کار بردن فونت هایی که رواج زیادی دارند، مثل فونت Comic Sans، اجتناب کنید، چون باعث می شود طرح غیر حرفه ای و آماتور به نظر برسد.
- مطمئن شوید هنگامی که سایز فونت کوچک می شود هنوز خوانا است، خصوصا در مورد فونت های script.
- یک فونت کافی است، از به کار بردن دو فونت مختلف در یک طرح اجتناب کنید.
سعی کنید برای طرح خود از یک فونت سفارشی استفاده کنید. هر چه فونت اصیل تر باشد طرح را خاص تر می کند. از نمونه های موفق از لوگوهایی که در آنها از فونت سفارشی استفاده شده است ! Yahoo و Twitter و Coca Cola را می توان نام برد.
7. هدف به رسمیت شناختن است
نکته اصلی در طراحی یک لوگو به رسمیت شناختن و شناساندن یک برند است. خوب شما چگونه این هدف را برآورده می کنید؟
این موضوع مورد به مورد متفاوت است، اما هدف از طراحی یک لوگو این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند.
از این نمونه لوگو می توان لوگوی Coca-Cola, Pepsi, McDonald's و Nike را نام برد. با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.
کلید طراحی یک لوگوی محبوب و رسمی که به سرعت شناخته شود، ترکیب همه عناصری است که در این مقاله از آنها صحبت شد، یعنی سایز، سبک، رنگ، تایپوگرافی و اصالت.
نادیده گرفتن هر یک از این موارد در طول فرایند طراحی کیفیت طرح نهایی را دچار خدشه می کند. پس هم اکنون طرح خود را بررسی کنید و ببینید مطابق این معیارها هست.
یک آزمایش سریع مشخص می کند آیا لوگوی شما به اندازه لازم و کافی قابلیت شناخته شدن هست یا نه. برای این کار لوگو را جلوی یک آینه قرار دهید و ببینید لوگو در این حالت همه قابل تشخیص هست.
به یاد داشته باشید که لوگوها در دنیای واقعی در معرض دید مخاطب قرار دارند، مثلا روی اتوبوس و بیل بورد.
بنابراین شما باید قبل از ارائه لوگو به مشتری آن را از زوایای مختلف در معرض دید قرار دهید تا ببینید به راحتی قابل تشخیص هست.
8. از متفاوت بودن نهراسید
برای برنده شدن در یک رقابت، باید به خود به عنوان یک طراح که دارای یک سبک خاص و منحصر به فرد است اطمینان و اعتماد داشته باشید. به جای کپی و تقلید از یک سبک یک طرح دیگر، ابداع گر بوده و در بین انبوهی از طراحان برجسته باشید.
از کار روی برنامه و نرم افزاری که برای طراحی استفاده می کنید لذت ببرید، طرح خود را دائما تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اید.
9. ساده طراحی کنید
هر چه لوگو ساده تر باشد راحت تر قابل تشخیص است. برای مثال، لوگوی Nike یکی از ساده ترین لوگوهای دنیا است که در عین حال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی است.
قانون ساده طراحی کردن را از هم اکنون در برنامه کاری خود قرار دهید. اغلب با یک طرح پیچیده روبرو می شوید اما در نهایت به یک طرح ساده دست پیدا می کنید.
10. از افکت ها استفاده کنید
Adobe Illustrator, Freehand, Photoshop و سایر برنامه های گرافیکی دارای ابزارهای قدرتمند و فیلترهای متعددی هستند که شما می توانید از آنها در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید در این کار زیاده روی نکنید.
11. توسعه یک طرح "خط مونتاژ"
برای تولید پی در پی لوگوهای با کیفیت، باید فرایند طراحی یا "خط مونتاژ" خود را بهبود و گسترش دهید. این فرایند شامل مراحل زیر است:
- تحقیق و جستجو
- بارش مغزی و تولید ایده
- کشیدن طرح های اولیه
- بهبود و ارتقای طرح های وکتور
- ارسال طرح برای مشتری
- حذف یا اضافه کردن آنچه مشتری می خواهد
- نهایی سازی و تکمیل طرح و ارسال مجدد آن برای مشتری
هر چند ممکن است بخواهید دستورالعمل را کمی تغییر دهید، اما اید این مراحل را در طراحی هر لوگو دنبال کنید.
این به شما کمک می کند کارتان ساده ترشده، کار هدفمند و سازماندهی شده بماند، تمرکز روی قسمت هایی که لازم است از بین نرود و بهترین کیفیت و منسجم ترین نتایج را به دست آورید.
12. استفاده از طرح های دیگر برای الهام گرفتن
قانون آخر برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار بسیار ساده است. از طرح های دیگر طراحان کپی برداری نکنید! این در حالی است که الهام گرفتن از آثار طراحان دیگر توصیه می شود.
شما می توانید از گالری های آنلاینی که وجود دارد برای کسب ایده های جدید برای طراحی استفاده کنید. استفاده از این وب سایت ها را منع نمی کنیم اما توصیه می کنیم کار را از کشیدن یک طرح اولیه آغاز کنید و آن را گام به گام کامل کنید تا یک طرح اصیل خلق کنید.
منبع: persiangfx.com
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.